فارسی / English

پروژه های شرکت

Projects of Company

کارخانه احیاء مستقیم مگا مدول گوهر

هدف طرح: تولید سالانه 1/7 میلیون تن آهن اسفنجی به روش میدرکس
سال شروع و پایان : 1390 -1395
سرمایه گذاری ارزی : 63 میلیون یورو
سرمایه گذاری ریالی : 2700 میلیارد ریال
اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم : 320-960 نفر
ماده اولیه :گندله تولیدی توسط کارخانه گندله سازی شرکت گل گهر
محصول : آهن اسفنجی گرم(HDRI) و آهن اسفنجی سرد(CDRI)
ظرفیت این کارخانه 1/7 میلیون تن در سال است که با راه اندازی پلنت اکسیژن امکان بهره برداری کامل از ظرفیت این کارخانه فراهم میشود،تکنولوژی این طرح میدرکس است.
ماده اولیه این کارخانه گندله سات که از شرکت معدنی و صنعتی گل گهر تامین میگردد.
فرآیند احیای مستقیم میدرکس با استفاده از یک کوره بستر متحرک با با فشار پایین که گاز احیا کننده در آن از پایین به بالا از میان کلوخ ها یا گندله های سنگ آهن عبور میکند،پایه ریزی شده است. هیدروژن و منوکسید کربن گازهای احیا کننده در فراین میدرکس هستند که بایستی به روش صنعتی تولید شوند.گندله به محض ورود در معرض گازهای احیایی قرار گرفته و تبادل شیمیایی و حرارتی انجام می دهند. در تبادل حرارتی گازهای احیایی تا اندازه ای دمای خود را از دست می دهد و دمای گندله سرد بالا میرود،در تبادل شیمیایی درصد عوامل احیایی کاهش یافته و در طرف دیگر درصد اکسیژن گندله کم می شود.

کارخانه احیاء مستقیم مگا مدول کوثر

هدف طرح: تولید سالانه 2 میلیون تن آهن اسفنجی به روش میدرکس
سال شروع و پایان :1392 -1397
سرمایه گذاری ارزی : 71 میلیون یورو
سرمایه گذاری ریالی : 3682 میلیارد ریال
اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم : 220-880 نفر
ماده اولیه :گندله تولیدی توسط کارخانه گندله سازی شرکت گل گهر
محصول : آهن اسفنجی گرم(HDRI) و آهن اسفنجی سرد(CDRI)
گامدول كوثر با ظرفيت توليد 2 ميليون تن آهن اسنفجي در سال، قابليت توليد دو محصول آهن اسفنجي سرد و آهن اسفنجي گرم را داراست. محصول آهن اسفنجي گرم در صورت احداث كارخانه فولادسازي به عنوان خوراك مورد استفاده قرار مي‌گيرد كه در صورت وقوع اين امر با انتقال محصول گرم به كوره ذوب، صرفه‌جويي 15 تا 20 درصدي در مصرف انرژي از مزاياي اين طرح خواهد بود

پروژه احیاء ۳ (طوبی)

مگامدول طوبی با ظرفيت توليد 1 میلیون و 850 هزار تن آهن اسنفجی در سال، قابليت توليد دو محصول آهن اسفنجي سرد و آهن اسفنجی گرم را داراست. تکنولوژی این طرح میدرکس بوده و ماده اولیه این کارخانه گندله می باشد. فرآیند احیای مستقیم میدرکس با استفاده از یک کوره بستر متحرک با فشار پایین که گاز احیا کننده در آن از پایین به بالا از میان کلوخ ها یا گندله های سنگ آهن عبور می کند، پایه ریزی شده است. هیدروژن و منوکسید کربن گازهای احیا کننده در فرآیند میدرکس هستند که بایستی به روش صنعتی تولید شوند.
– گندله به محض ورود در معرض گازهای احیایی قرار گرفته و تبادل شیمیایی و حرارتی انجام می دهند. در تبادل حرارتی گازهای احیایی تا اندازه ای دمای خود را از دست می دهد و دمای گندله سرد بالا می رود. در تبادل شیمیایی درصد عوامل احیایی کاهش یافته و در طرف دیگر درصد اکسیژن گندله کم می شود.

پروژه فولادسازی و نورد گرم

در اين طرح آهن اسفنجی گرم توليد شده در واحدهای احيای مستقيم به صورت گرم و با دمای 700 درجه سانتيگراد به كوره‌های الكتريكی با ظرفيت 200 تن شارژ می‌شود كه پس از تهيه ذوب و انجام عمليات‌های متالورژيكی و بالا بردن كيفيت فولاد مذاب، فولاد مذاب توليدشده به شكل اسلب نازک توسط ماشين ريخته‌گری، به صورت پيوسته ريخته‌گری شده و به صورت پيوسته و گرم به خط نورد ارسال می‌شود.
در نهايت كويل ورق گرم در پايان خط با ضخامت‌های 8/0 الی 20ميليمتر توليد می گردد. ايجاد ظرفيت 3 ميليون تن ورق در يک مرحله از ويژگی‌های منحصر به فرد اين كارخانه می‌باشد. شارژ آهن اسفنجی به روش گرم در كوره‌های EAF و همچنين به دليل استفاده از تكنولوژی Endless شركت پريمتالز، مصرف انرژی و مواد به مقدار قابل توجهی كاهش می‌يابد كه در ايران بی نظير می‌باشد.